Flytter værvarselet til sosiale medier

Etter årets første snøfall, viser det seg at Facebook og Twitter har fått utallig millioner flere klikk enn yr.no og storm.no. Derfor har flere metrologer nå sluttet å oppdatere «værsidene» og flyttet fokus til sosiale medier.

«På tre timer, gikk det ut over 1 000 000-statusoppdateringer om snøfall. Selv der det ikke falt snø skrev folk statuser om værendringene i landet,» sier metrolog Mette Lorog. Nå starter det harde arbeidet om å rekke ut til hele det ganske land med værstatusoppdateringer.


Bilde tatt i Oslo klokken 15:12 idag, torsdag.

«Det er naturlig med forandring, også for kjedelige værvarslere. Derfor vil vi nå utvide til Facebook, Twitter og andre værforum.» sier sjef for metrologisk institutt, Elin Teisen.

Målsetningen er å være først ut på sosiale medier med kraftige værstatuser, og da må det jobbes effektivt. Ifølge Teisen, har det aldri vært flere som analyserer værkartet over Skandinavia. «Hadde vi hatt så mange på jobb under det gamle systemet, hadde vi kanskje truffet med 95% av værmeldingene,» fortsetter Teisen.

Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.
Jeg har plassert min blogg i Trondheimnorske bloggkart!

Kommentarfeltet. (Alle spam & leserøkende kommentarer vil bli permanent plaget av Nattbladet)

Din kommentar

Nattbladet - Dagen er det samme uten!

Nattbladet - Dagen er det samme uten!

22, Trondheim

Ferske nyheter

Kategorier

Arkiv

hits